Las vegas dag 2 - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu Las vegas dag 2 - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

Las vegas dag 2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mary

01 September 2006 | Verenigde Staten, Arizona

A world of illusion wordt Las Vegas genoemd. Ik heb gisterenmorgen langs de Strip lopen genieten van alle extreme dingen die ze hebben verzonnen in en om de casino's. De architecten zijn werkelijk uit hun dakje gegaan. Zodra je in een casino komt raak je gedesoriënteerd. Je komt er wel in, maar niet zo makkelijk er weer uit. Er komt ook geen sprankje daglicht binnen, zodat je het besef van tijd kwijt raakt.Ik logeer boven een casino en daar zie ik 's-morgens om 7 uur nog tientallen mensen achter de machines zitten. Over extremen gesproken!
Ik heb al $2,-- vergokt en GEEN miljoen gewonnen. Niet eens!
Gisterenmiddag lekker aan het zwembad gelegen, en gisterenavond heb ik een show gezien van The Blue Men Group. Geweldig! Ze komen binnenkort ook naar Nederland in de Theaterfabriek. Echt een aanrader.

Het autorijden in Las Vegas vind ik niet fijn. waarschijnlijk nog last van jetlag.(Oh ja ik heb een Chevy Malibu. Met parkeren blijkt die een ietsje groter als mijn Mazdaatje). Al die 6-baanswegen zonder duidelijke strepen, en verkeersregels die toch enigszins afwijken van de onze.Het is waarschijnlijk gewoon even wennen, over een paar dagen doe ik het met 2 vingers in de neus. Voorbeeldje. Op kruispunten hangen de stoplichten, niet zoals bij ons vóór het kruispunt, maar juist aan de overkant. Ik stond dus braaf te wachten ónder het stoplicht waardoor ik juist midden op het kruispunt stond.:) Ik ken hier heg noch steg, dus het is soms lastig om je weg te vinden. Maar ik ben er nog steeds gekomen. Vanaf vandaag ga ik naar rustigere oorden.

Omdat ik niet van plan ben alle dagen voor lunch en diner in restaurants te eten, wil ik in supermarkten gaan kijken voor zelfmaakmaaltijden. Ik ben daarom steeds portiepacks jam, suiker, boter enzo aan het sparen die ik in de hotels krijg. Ja!!, Handig!!, totdat ik zag dat de jammetjes lagen te zwemmen in de boterjus, onderin mijn tas ~!@#$%^&*(

Zo vandaag op naar Zion National Park