Route 66 - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu Route 66 - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

Route 66

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Mary

11 September 2006 | Verenigde Staten, Arizona

Maandag 11 sept.
Zo he he, daar ben ik weer. Een paar dagen kon ik maar moeilijk een computer vinden.
Zaterdag ben ik in Window Rock naar de Navajo Fair geweest. Pffffffff nooit meer doen Mary. Het was daar redelijk slecht georganiseerd (een puinhoop dus). Ik heb 3 uur stil gestaan in de file, omdat de fair zich afspeelde op en rond de Highway. De parade begon om 10 uur en dat moest perse over die weg. Daarna heb ik nog een poos moeten zoeken naar een parkeerplek. Die hele fair was een grote armoedige kermis. Ik heb echter wel mooie dansen gezien op de powwow (foto).
De volgende dag ben ik naar het Petrified Forest geweest. Hier ligt allemaal versteend hout, miljoenen jaren oud. Helaas is er van dat bos niet meer zoveel over, voordat het een Natianaal Park werd werd dit hout/steen door iedereen overal voor gebruikt, b.v. huizen bouw. Maar toch mooi om te zien. (foto)Vandaag ben ik dan in Flagstaff, een oud stadje langs de historische route 66. Lekker ff shoppen. Vanmorgen kwam ik toevallig in het dorpscentrum terecht waar een herdenking voor 11 september werd gehouden. Veel militairen.
Hier blijf ik 2 nachten.Ik ben al bijna weer in de buurt van Las Vegas. Ik heb dus tijd over om nog een keer naar de Grand Canyon te gaan, maar nu de South Rim.

Oh, bij de weg, foto's lukt nu niet, Ik zit in een bibliotheek en die doen dat niet (bang voor vieze plaatjes of zo).