Grand Canyon - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Mary

04 September 2006 | Verenigde Staten, Arizona

Zondag 3-9
Dit is zo geweldig. Vanaf Zion rijd ik door prachtige rode bergen naar Arizona (weer in een andere tijdszone).Dit is een heel dun bevolkt gebied, zodat er ook weinig overnachtingsmogelijkheden zijn. Ik ga overnachten in Jacob Lake's Inn, een motel met een soort ouderwetse blokhutten, lekker nostalgisch. Vanaf hier is de rit naar de Gr.C. 60 km door onbewoond gebied, waar je ook bijna geen verkeer tegenkomt, met alleen maar goudkleurige weiden omzoomd met pijnboombossen. Doordat het een licht glooiend gebied is heb je niet in de gaten dat je al op 2800 m. zit. Totdat je ineens voor het gapend gat van de Canyon staat. Dit is onwerkelijk mooi. De temperatuur is hier maar zo'n 20 graden, maar de zon brandt het vel van mijn armen. Het is hier ook een heel fel zonlicht (zoiets als op wintersport). Ik heb een hike van ca. 2 uur gemaakt naar enkele uitzicht punten. Ik wil in mijn eentje niet te ver gaan en wel steeds onder de mensen blijven. Elke wandeling begint hier erg makkelijk (naar beneden), maar Oh.... die terugweg omhoog! Op deze hoogte bonkt je hart uit je lijf.
In Zion bekijk je de Canyon vanaf de bodem. In de Grand Canyon vanaf de top.
Morgenochtend ga ik nog even hier naar toe, daarna op weg naar Page

Maandag 4-9.
Deze rit is onwaarschijnlijk mooi door een heel rood gebied, Red Rock canyon, Vermillion Cliffs enz. Ik kijk m'n ogen uit.Deze rit is maar 200 km., maar ik doe er lang over omdat ik overal wil stoppen om foto's te maken.
Je hebt hier van die eindeloze leegtes doorsneden door een weg met aan de einder rode bergen en een fel blauwe lucht met witte stapelwolken.(zoals in de film, ja) M'n auto zoeft er doorheen, lekker rockmuziekje op de radio. M'n dag kan niet stuk
In Page heb ik een motel gevonden. Ik ga eerst even bij de Glen Canyon dam kijken, daarna ZWEMMEN.

Morgen mag ik met een indiaan naar Antelope Canyon. Dit schijnt een wereldwonder te zijn.

Morgen zal ik allerlei foto's erop zetten.
Hoe vonden jullie de foto van m'n auto. Zo tegen de bergen lijkt het wel een Chevy reclame. Ik had mezelf alleen nog even op de motorkap moeten draperen.