Monument Valley 1 - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu Monument Valley 1 - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

Monument Valley 1

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Mary

06 September 2006 | Verenigde Staten, Arizona

5-9
De rit naar Monument Valley was geweldig. Precies het beeld dat ik uit films had.Een eindeloos lange weg door een heuvelachtig landschap met bergen aan de horizon.Links en rechts alleen maar begroeiing, geen bewoning en heel af en toe een dorpje. En de lucht was hardblauw met witte wolken. Hier zou ik eindeloos willen blijven rijden.

Ergens onderweg ben ik even naar een supermarkt in een klein dorpje gegaan. De bevolking was hier merendeels indiaans. Een oude man sprak mij aan en vroeg waar ik vandaan kwam. Ik vertelde dat ik uit Europa kwam. En zijn reactie was: Goh en kom je dan helemaal hiernaartoe om boodschappen te doen?
Hij vertelde verder dat zijn zoon in de 2e wereldoorlog in Europa was gesneuveld. De Navajo's werden in die oorlog ingezet vanwege hun kennis van codes. (Ja, toen zag men wel hun waarde)

Zo,mijn B&B bereikt, maar dit is pas afgelegen!!!. Ik moest 10 miles om de mesa heen rijden, daarna 3,5 miles over een zandpad en daar vond ik Fire Tree Bed& Breakfast. Aan de voet van een cliff woont een handjevol indianen in houten huizen en stacaravans.
Diana (een blank vrouw van in de 70) en haar zoon runnen dit B&B.Diane is vroeger onderwijzeres geweest en toen zij hier met haar man kwam wonen heeft zij haar zoon thuis onderwijs gegeven tot ong.zijn 18e jaar. Daarna is hij voor het eerst van zijn leven van huis weggegaan om aan de universiteit te studeren. Toen zijn studie klaar was is hij als de sodemieter weer onder moeders vleugels gekropen. Als je zo afgelegen woont wordt je denk ik wel een beetje vreemd. Maar goed, ze runnen als bron van inkomsten een B&B. Ze hebben als gastenverblijf een originele tipi (tent) en een hogan (= leemhut) en een cabin.
Maar ja, krent die ik ben, dit tipi en hogan waren me te duur, dus slaap ik in het kippenhok, achter de watertoren en naast die stapel rotzooi (de kippen zijn er uit, dat dan weer wel). Maar binnen is het gezellig en ik heb er heerlijk geslapen. Hun huiskamer, de commom room, is ook voor de gasten. De gastenverblijven zijn erg leuk, maar de rest van het complex bestaat uit een heel regiment schuurtjes en caravans. Diana was druk bezig eigenhandig nog een schuurtje te bouwen.
's-avonds kroop ze ineens achter het orgel en begon luidkeels te zingen.
Toen ben ik maar vroeg op stok gegaan..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Arizona

Amerika in mijn eentje

Recente Reisverslagen:

17 September 2006

Dat was het dan

15 September 2006

Mary Goes extreme

13 September 2006

Grand Canyon South Rim

11 September 2006

Route 66

09 September 2006

petrified forest
Mary

Actief sinds 22 Aug. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 22591

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 10 Maart 2014

Weer terug in Costa RIca

09 Januari 2013 - 12 Maart 2013

Costa rica

11 Januari 2012 - 17 Maart 2012

winter in Australië

02 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Pura Vida

30 Augustus 2006 - 17 September 2006

Amerika in mijn eentje

Landen bezocht: