Canyon de Chelly - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu Canyon de Chelly - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

Canyon de Chelly

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Mary

09 September 2006 | Verenigde Staten, Arizona

8 september.
Vandaag ben ik weer op pad geweest met een indiaan (nou ja, dat kan ook haast niet anders, want alle tour guides zijn hier van indiaanse afkomst). Een groot gedeelte van deze hoogvlakte van Arizona is het reservaat van indianen. De Navajo, Hopi, Apache enzo leven hier al honderden jaren. Gisteren was ik bij de Hopi op bezoek, ik heb daar enkele pottenbakkers bezocht op de first and second mesa, maar voor de rest was er geen drol te beleven en het landschap was ook berensaai. Ik trof het ook nog want gisteren kreeg ik een staartje van de monsoon. Het goot hier de hele dag pijpekrullen. Dus..heb ik mijn programma omgegooid en ben ik vandaag naar Canyon de Chelley getogen. Hier zijn nog ruÏnes te bezichtigen die halverwege tegen de rotswand hangen. Je mag hier alleen naar toe onder begeleiding. We Werkelijk sjitterend. Het is een hele vruchtbare vallei waar in de zomer nog steeds indiaanse families wonen.We reden in een jeep door een rivierbedding vol rode klei. Deze mensen hebben de klei voor hun potten hier voor het oprapen.

Morgen ga ik naar Window Rock, daar ga ik de Navajo Nation Fair bezoeken. Dit is een soort jaarmarkt met rodeo, powwow, dansen, arts en crafts trade e.d.
Jeroen en Bob, ik ben op zoek naar souveniertjes voor jullie, maar ik vind alleen maar indiaanse bijlen, speerpunten, veren tooien en mooie kleedjes. Iets voor jullie?????

Mochten jullie ooit ook in Canyon de Chelley komen en in de verleiding komen om chinees eten te bestellen.......DON'T. jak