Canyon de Chelly - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu Canyon de Chelly - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

Canyon de Chelly

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Mary

09 September 2006 | Verenigde Staten, Arizona

8 september.
Vandaag ben ik weer op pad geweest met een indiaan (nou ja, dat kan ook haast niet anders, want alle tour guides zijn hier van indiaanse afkomst). Een groot gedeelte van deze hoogvlakte van Arizona is het reservaat van indianen. De Navajo, Hopi, Apache enzo leven hier al honderden jaren. Gisteren was ik bij de Hopi op bezoek, ik heb daar enkele pottenbakkers bezocht op de first and second mesa, maar voor de rest was er geen drol te beleven en het landschap was ook berensaai. Ik trof het ook nog want gisteren kreeg ik een staartje van de monsoon. Het goot hier de hele dag pijpekrullen. Dus..heb ik mijn programma omgegooid en ben ik vandaag naar Canyon de Chelley getogen. Hier zijn nog ruÏnes te bezichtigen die halverwege tegen de rotswand hangen. Je mag hier alleen naar toe onder begeleiding. We Werkelijk sjitterend. Het is een hele vruchtbare vallei waar in de zomer nog steeds indiaanse families wonen.We reden in een jeep door een rivierbedding vol rode klei. Deze mensen hebben de klei voor hun potten hier voor het oprapen.

Morgen ga ik naar Window Rock, daar ga ik de Navajo Nation Fair bezoeken. Dit is een soort jaarmarkt met rodeo, powwow, dansen, arts en crafts trade e.d.
Jeroen en Bob, ik ben op zoek naar souveniertjes voor jullie, maar ik vind alleen maar indiaanse bijlen, speerpunten, veren tooien en mooie kleedjes. Iets voor jullie?????

Mochten jullie ooit ook in Canyon de Chelley komen en in de verleiding komen om chinees eten te bestellen.......DON'T. jak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Arizona

Amerika in mijn eentje

Recente Reisverslagen:

17 September 2006

Dat was het dan

15 September 2006

Mary Goes extreme

13 September 2006

Grand Canyon South Rim

11 September 2006

Route 66

09 September 2006

petrified forest
Mary

Actief sinds 22 Aug. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 22599

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 10 Maart 2014

Weer terug in Costa RIca

09 Januari 2013 - 12 Maart 2013

Costa rica

11 Januari 2012 - 17 Maart 2012

winter in Australië

02 Januari 2011 - 01 Maart 2011

Pura Vida

30 Augustus 2006 - 17 September 2006

Amerika in mijn eentje

Landen bezocht: