De eerste 2 weken - Reisverslag uit Atenas, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu De eerste 2 weken - Reisverslag uit Atenas, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

De eerste 2 weken

Blijf op de hoogte en volg Mary

26 Januari 2014 | Costa Rica, Atenas

Wij zijn nu al weer 2 weken in Costa Rica. En eerlijk gezegd hebben wij nog niet zoveel ondernomen. In de afgelopen jaren hebben wij de meeste hoogtepunten van het land al gezien. Wij genieten nu meer van het dagelijkse leven in Atenas. De volgende maand gaan we naar een plek waar nog wel veel nieuwe dingen te ontdekken zijn.
Atenas is een dorp, gelegen in de Centrale Vallei op 680m hoogte en op 30 km afstand van San José.
Wij zitten net buiten Atenas. Ons huis staat op een heuvel (970m) waardoor we 's-avonds een prachtig uitzicht hebben op de lichtjes van San josé. In de heuvels horen we wel af en toe het gebrul van apen en het huilen van coyotes. Vorige week voelden wij zelfs een aardbeving. Deze was ergens aan de kust met een kracht van 5,2, maar hier waren het maar lichte schokjes.
Doordat wij zo hoog zitten is de temperatuur heel aangenaam. Helaas staat er elke dag wel een forse wind en is het 's-avonds te koud om buiten te zitten. ( en het zwembad is ook al niet verwarmd! Dat jullie niet denken dat we het zo makkelijk hebben :-). )
Dagelijks dalen wij van onze berg af om boodschappen te doen, naar de markt te gaan, spaanse les te volgen (yo) of naar de tandarts te gaan (moi) :-(
Ik had Anneke gevraagd mee te gaan naar de tandarts omdat mijn tandtechnische spaans en "spanglish" nou weer niet zó goed is. En 2 weten meer dan 1. Was erg Komisch. Ik lag languit op de stoel te lijden en de tandarts stond tegen de muur geleund, wel een half uur uitgebreid met Anneke te praten. Ja wat wil je ook, zó'n mooie blonde meid krijg je niet elke dag in je spreekkamer. Zij is echt een bezienswaardigheid hier. Na afloop zei hij ook dat als er iets was ( met mij natuurlijk) Anna dag en nacht kon bellen :-))

Mijn nichtje Anneke logeert een paar weken bij ons om haar scriptie over koffie in Costa Rica af te maken. Het is erg gezellig die reuring in huis. Zij eet als een bootwerker ( de hele dag door) zij slaapt als een os ( ik moet éven gaan liggen) en ze werkt 's- nachts.
Zij heeft 4 maanden rond gereisd en koffieplantages bezocht en nu de final touch. Gisteren hebben wij samen met haar een organic koffieplantage hier in de buurt bezocht voor een interview met de eigenaar. Deze vond dit zó leuk. We werden dan ook hartelijk ontvangen door de familie en hij heeft 3 uur zitten vertellen over zijn finca. In het Spaans natuurlijk, hetgeen Anneke prima afgaat.
Helaas reist ze weer door aan het eind van de maand en dan moet haar scriptie af zijn.

Hasta la vista.

• 26 Januari 2014 - 22:11

Hijo Nro Uno:

Klinkt erg goed allemaal, ik geloof niet dat ik heel erg medelijden met jullie heb :)