uitstapjes - Reisverslag uit Atenas, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu uitstapjes - Reisverslag uit Atenas, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

uitstapjes

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Mary

20 Januari 2011 | Costa Rica, Atenas

Afgelopen zaterdag hebben we paardgereden in de bergen rond Atenas. Om 7 uur werden we opgepikt in het dorp en met een 4WD naar een buitengebied gebracht, over een levensgevaarlijke brug (zie foto). Maar we hebben een schitterende rit te paard gemaakt. Eerst de berg op over paadjes met grote keien en nadat we van het uitzicht genoten hadden, weer naar beneden. Ik heb bewondering voor de paardjes hier, hele taaie, sterke beestjes. Ik denk dat de paarden die wij in Nederland gewend waren er dood bij neer zouden zijn gevallen als we ze zo’n rit hadden aangedaan.
Zondag konden we genieten van spierpijn in spieren waarvan we niet wisten dat we ze hadden en hebben lekker geluierd. Maandag hebben we een wandeling gemaakt in het Nationaal Park Carara (=de indiaanse naam voor een krokodil). Dit is een primair en secondair woud. Onder begeleiding van een gids hebben we allerlei vogels en apen gespot. Maar omdat dit park op zeeniveau lag en het hier erg vochtig was, was het hhhhhhhhhhhottttttttt. We zijn er nu achter dat je activiteiten het beste vroeg in de morgen kunt plannen.
Gisteren zijn we vertrokken voor een uitstapje naar Manuel Antonio, een Nationaal Park aan zee waar wij ook tijdens onze reis zijn geweest. We hebben zelfs gelogeerd in hetzelfde hotel als toen.
Manuel Antonio is een heel druk bezocht park, waar je apen, luiaarden en ara’s kunt spotten, maar ook zijn er prachtige witte stranden. Dit park is zo’n 140 km van Atenas vandaan, maar toch duurt de reis ca. 3 uur. Vandaar dat we ‘smorgen vroeg vertrokken zijn. Net na de middag begonnen we aan de wandeling door het park. Toch een klein denkfoutje want het was er heter dan heet en dat dan met zo’n vochtige klamme warmte. Ik was gesloopt aan het eind van de dag.
Maar de dagen vliegen voorbij. We zitten hier al bijna 3 weken en hebben het geweldig naar ons zin.
Ons huis in Atenas ligt op 900 m hoogte het is hier een heerlijk klimaat met een droge warmte. Overdag ca. 27 gr en ’s-Nachts ca. 18.
Ik ben benieuwd hoe het klimaat in Puerto Viejo zal zijn, want over het algemeen is het aan de kust hot hot hot

• 21 Januari 2011 - 19:23

Zoon Nr. 1:

Ola!
    Ben jaloers op jullie! Leuke verhalen allemaal, ik heb zin om volgende maand even op de koffie te komen :)

• 22 Januari 2011 - 23:26

Peter En Kitty:

Leuk om jullie verhalen te lezen met mooie foto's. Wij zijn weer helemaal gewend aan ons klimaat, alleen maar regen gehad erg leuk. Blijf schrijven we volgen jullie op de voet.
    Groetjes Peetenkit