Onze jongens in Puerto Viejo - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu Onze jongens in Puerto Viejo - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

Onze jongens in Puerto Viejo

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Mary

24 Februari 2011 | Costa Rica, Puerto Viejo

Uiteindelijk zijn we weg geregend uit de jungle lodge. Het was er prachtig, maar zo nat!! Je kunt in dat huis alleen maar buiten zitten op de porch, Er waren behalve de keuken en slaapkamers geen binnenvertrekken. Maar op een gegeven moment na een hele dag en hele nacht regen was alles klam, de bank, de stoelen, onze kleren,en het bed. Het was eigenlijk heel basic. We zijn gauw terug gegaan naar Puerto Viejo om op te warmen; dan maar geen brulapen om ons heen.
Vorige week donderdag kwamen Jeroen en Bob hier aan. We hebben ons er erg op verheugd. Na een vlucht van 18 uur en nog eens een autorit van 6 uur wilden ze zo snel mogelijk naar het strand en zwemmen. We zijn naar een strand gegaan met hele wilde en hoge golven.
Samen met hun hebben we een aantal excursies gedaan. Zo zijn we naar het wildlife rescue centre geweest, waar we zelfs in de apen kooi mochten komen en waar de apen op je schouder kwamen zitten !! Erg leuk.
We hebben een canopy tour gedaan, dat is een kabelbaan door de boomtoppen waar je met een tuigje in hangt. Spannend en weer erg leuk. Ooit had Jeroen nl. gezegd dat hij dacht dat dat waarschijnlijk niets voor ons zou zijn. Tsja dat moeten we natuurlijk even uitproberen.
We hebben nog een boottocht gemaakt om dolfijnen te spotten (helaas niet gezien) en om te snorkelen boven het koraal. Werkelijk prachtig!!
En gisteren hebben we een cacao farm bezocht, waar de bonen groeien en waar ter plekke chocola gemaakt werd. Wat heel grappig was: toen de gids even zijn hielen lichtte bood de chocolademaker ons snel een bonk chocola te koop aan. Zwarte handel natuurlijk! Maar ja ze moeten wat verzinnen om bij te verdienen.
Verder hebben we elke dag met hun wel een poosje genoten van het strand en het zwemmen in zee.
Helaas vanmiddag gaan Jeroen en Bob alweer weg en maandag gaan we zelf weer naar huis.
Daar heb ik ook wel weer zin in.Hoewel we het mooie weer enorm zullen missen. Volgens het weerbericht is het berekoud in Nederland