Koffie - Reisverslag uit Atenas, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu Koffie - Reisverslag uit Atenas, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

Koffie

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Mary

26 Januari 2011 | Costa Rica, Atenas

Koffie is 1 van de export producten van Costa Rica.
Op de wekelijks markt staat ook een jongen die biologisch geteelde koffie van hun eigen plantage verkoopt. Je kunt merken dat hij heel enthousiast is over hun werkwijze en product.
Vandaag waren we uitgenodigd op hun plantage even buiten Atenas te komen kijken.Hij was zo blij met ons bezoek zodat hij ons voor de oprit al zat op te wachten. We werden door de hele familie ontvangen. We hebben hier een rondleiding gehad met voortreffelijke uitleg.
Terwijl we tussen de koffiestruiken liepen voelde ik druppels, dus ik vroeg of er gesproeid werd. Wat blijkt: in de bomen boven ons zitten 1000-en cicaden van die lekkere sappige blaadjes te eten en die moeten ook wel eens piesen :)). En een lol dattie had! Vandaar dat hij een hoedje op had. Na afloop werd er door zijn moeder koffie (what else) met iets lekkers geserveerd in the coffee shop,

Dieren in en rondom ons huis.
Er zitten een aantal gekko’s in huis,waarschijnlijk achter de koelkast, achter richeltjes en in de nok. We zien ze niet maar ze laten zich horen. Cicaden die klinken als een kookwekker en het liefst beginnen te “zingen”net als jij toe bent aan een pauze en met een boek in een hangmat gaat liggen. Ze komen dan gezellig in de boom naast jou zitten zoemen.
Een enkele miljoenpoot die ook nog zo stom is om in het zwembad te lopen en te verzuipen.
Bij schemering heel veel vleermuizen. Overdag hele kleine kolibries, zo groot als een libelle.
En heel bijzonder: zodra het bijna donker is, precies om 10 over 6 beginnen een aantal vogels tegen elkaar te fluiten.
’s-Nachts horen wij op verschillende tijden de coyotes ”howlen”

• 29 Januari 2011 - 18:00

Gerdien Vijverberg:

Hallo Marry en Ab,
    Heerlijk je verslagen te lezen! Het voeld nog als een half jaar geleden. Leuk dat je met Spaanse les veder bent gegaan. En die rondleiding op een koffie plantage is ook geweldig, de planten zijn veel groter dan ik had verwacht. Ik dacht dat het struiken waren. Kunnen zij heel de dag zo schuin lopen? Met de auto op pad blijft avontuurlijk, Ab je jongensdroom komt uit!
    Hier in Nederland gaat het weer vriezen, wel met een zonnetje. Daar genieten wij nu van! Michel en Gerdien blijven je volgen! Genieten is bij jullie een werkwoord.