happy campers - Reisverslag uit Denmark, Australië van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu happy campers - Reisverslag uit Denmark, Australië van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

happy campers

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Mary

29 Februari 2012 | Australië, Denmark

Western Australia.
Vanaf maandag de 20e hebben we een campervan gehuurd. Vanaf Perth zijn we richting Rockingham gereden, waar we de volgende dag met dolfijnen hebben gezwommen. Dat kunnen we dus afvinken ! Ik vond het geweldig om die dieren zo van dichtbij te zien. Sommigen zijn nieuwsgierig en komen dichterbij, anderen zwemmen juist weg.
Om nog even te wennen aan de campervan, reizen we eerst wat korte stukjes. Zelf heb ik het gevoel met een tank op weg te zijn en vind ik het een lomp gevaarte. Daar komt bij dat de mevrouw van de verhuurmaatschappij nog even de opmerking maakte of wij wel wisten wat we eigenlijk gehuurd hadden en dat we ervoor op moesten passen niet om te rollen met dat ding. Laatst waren er nog een paar mensen in het ziekenhuis beland. Fijn!!! Dat stelt me echt gerust. Daar heb ik dus echt van gedroomd. Maar ze bood ons natuurlijk een verzekering aan. Ehhhhhhh ........rolttie dan ook niet om??.?.?
Deze bus schommelt nogal en kraakt en piept aan alle kanten,en is erg zijwind gevoelig, dus de eerste tijd zat ik er niet echt lekker in, maar het went. Zeker nadat we hadden afgesproken, dat als de Van mocht omrollen, één van ons uit het raampje moest gaan hangen als tegengewicht, net zoals ze bij zeilboten doen :-))

We gaan van Perth naar de Zuidkust. We rijden via prachtige landschappen, wegen van rode aarde, bossen met eucalyptus bomen die wel 60 m. hoog kunnen worden, open vlaktes met kangaroos, wijngaarden enz. We parkeren de caravan ergens om te picknicken, of aan een klein strandje om te gaan zwemmen. We zijn een keer 's-avonds naar the Movie in the Vineyard geweest. Geweldig evenement. Nu hadden wij echter begrepen dat de film om 6 uur zou beginnen en wij waren er dus om half 6. En het duurde maar en duurde maar....wat bleek de film begon pas om 8 uur! We waren dus goed op tijd :-))) Tegen de tijd dat de film was afgelopen waren we steenkoud en hongerig. Maar we hadden een hele leuke avond.
De ene keer slapen we op een camping, de andere keer zomaar in het bos bij een meertje. 's-avonds branden we een kampvuurtje en 's-morgens worden we gewekt door de kookaburra's (foto) en de magpies.
Maar helaas hoe zuidelijker we komen, hoe wisselvalliger het weer, maar het is beter als aan de oostkust. Op dit moment zitten we in Peacefull bay (de naam alleen al is goed) met een prachtig strand, maar helaas hebben we vandaag takkeweer. Morgen gaan we de Tree Top Walk doen in de Valley of the Giants. De weerberichten zijn voor morgen ook beter.

• 29 Februari 2012 - 23:07

Zoon Nr1 :

klinkt goed, tis wel wat met die verhuurmaatschappijen ja, blijkt achteraf dat we helemaal niet naar Kangaroo Island mochten met dat ding van ons..gelukkig is er niks gebeurt en wat niet weet wat niet deert :-)

• 01 Maart 2012 - 20:49

Gerdien Vijverberg:

Hallo avonturiers,
    Wat een gave vakantie, zo blijven jullie jong! Ik geniet van jullie reisveerslag.
    Groet Gerdien en Michel