Sydney en Victoria - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu Sydney en Victoria - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Mary

17 Februari 2012 | Australië, Fremantle

Sydney en Victoria

Het lijkt wel of het slechte weer ons in ons kielzog volgt. "Rampen" gebeuren op plaatsen waar wij geweest zijn, dagenlange regenbuien, overstromingen, hagelbuien met ijsbrokken als kiezelstenen, onweersbuien. Het zal toch niet aan ons liggen??
Maar goed, of we het leuk vinden of niet: regen is ons deel.
Van Armidale zijn we via de wijnstreek Huntervalley ( heel veel kangaroos gezien, en niet alleen dooie langs de weg) weer langzaam richting Sydney gegaan. 4 februari hebben we afgesproken om Jeroen en Bob daar te ontmoeten en een paar dagen samen in Sydney door te brengen. Bob's stage is op de 3e afgelopen en daarna heeft hij ook vakantie en gaat hij met Jeroen reizen. Maar eindelijk ZON. We hebben een paar mooie dagen in Sydney. De eerste dag zijn we 's-middags even met zijn 4en naar het strand geweest. Bob zijn eerste vrije dag, zijn eerste duik in zee en pech..........gelijk zijn schouder uit de kom doordat er nogal ruwe golven waren en er een sterke stroming stond. De volgende dag hebben we een excursie gemaakt in het Opera House om de architektuur te bekijken. Indrukwekkend.
We hebben een druk programma deze 4 dagen. Ab en Jeroen hebben nog met een speedboot door de haven geracet ( Bob mocht niet mee met zo'n schouder en ik wilde niet),
De 3mannen hebben de Harbour Bridge beklommen (ik moet er niet aan denken. Van onderen istie ook mooi). En ik ben naar het museum geweest. De 7e zijn we met z'n 4en weer uit Sydney vertrokken richting het Zuiden. De weersverwachting blijft beroerd, dus we gaan proberen zo snel mogelijk, via de snelweg in het binnenland, naar het zuiden te gaan. Via Albury, waar we een paar mooie dagen aan Lake Hume hebben gaan we naar Lakes Entrance aan de Zuidkust, maar eerst nog een overnachting in Omeo. (of all places). Een dorpje waar 230 mensen wonen, maar waar wel de nodige accommodatie is omdat het ook een wintersportplaatsje is. Dat hebben we geweten. 's- morgens in Albury vertrokken we met 25 graden en na een prachtige rit via de Great Alpine Road kwamen we in Omeo ( op 1000m hoogte) en daar was het 10 gr. De enige self-contained cottage die vrij was was een oranje caravan met oranje aanbouw. Leuk, dachten we, doen we. In eerste instantie leek het erg leuk, maar het was een vreselijke oude zooi, waarin je je kont niet kon keren. En KOUD! We lagen allemaal erg vroeg in bed want dáár was het warm. De volgende dag verder via de Great Alpine highway naar Lakes Entrance, een badplaatsje. Hier hebben we ook een paar oud-Nederlanders ontmoet die het alleen maar erg leuk vonden om Nederlands te kunnen praten. Hierna nemen wij afscheid van Jeroen en Bob, zij gaan naar het natuurpark Wilsons Promontory en wij willen naar het Philip Island bij Melbourne om de Penguïn Parade te gaan zien. Elke avond komen hier honderden kleine pinguïns aan wal die hun burchten in de heuvels aan de kust opzoeken. Het is de kleinste pinguïn soort op aarde, ca 1 kg. groot en de enige soort die in Australië voorkomt. Wij willen graag een keer 3 dagen op 1 plek blijven. We hebben een cottage gevonden in Cowes, bij Sanantone, een heel verrassend onderkomen bij een kunstenaar/autosloper/oud-hippie/sjacheraar. en eindelijk hebben we hier een paar daagjes aan het strand door kunnen brengen. Nou ja.....dagen. Je kunt hier eigenlijk pas vanaf een uur of 3 in de zon gaan zitten. Hij brandt hier zo ontzettend fel, dat het haast zeer doet.
Vandaag, donderdag, vliegen Ab en ik van Melbourne naar Perth en Bob en Jeroen gaan verder naar Adelaide.
Wij hebben aan de Oost- en Zuidkust erg veel gereisd, van Sydney tot ongeveer van 100 km boven Brisbane en weer terug tot aan Melbourne. In Perth huren we een motorhome en zullen we waarschijnlijk niet zulke grote afstanden gaan rijden.
Vandaag een souterrain gevonden in Fremantle bij Perth. Dinsdag gaan we ZWEMMEN MET WILDE DOLFIJNEN. :-)

• 17 Februari 2012 - 17:56

Gerdien Vijverberg:

Het is nooit saai. Elke dag ander weer - andere slaapplaats - mensen ontmoeten. En dan heel leuk om met je zoon en vriend weer even wat samen te onder nemen.
    Je hebt hier in Nederland het ijsplezier moeten missen!! Wij hebben heel wat tochten geschaatst en gezwierd. Koek en sopie hebben goed gesmaakt na al die km. Erg koud maar wel zon en net niet de Elf steden tocht. Nog veel plezier groeten Gerdien.