laatste weekje - Reisverslag uit Port Denison, Australië van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu laatste weekje - Reisverslag uit Port Denison, Australië van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

laatste weekje

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Mary

12 Maart 2012 | Australië, Port Denison

Laatste weekje.
Over een paar dagen vliegen we weer naar huis. Het is ook mooi geweest. We hebben een prachtige reis gehad. Heel veel gezien en gedaan en genoten. Maar we zijn ook een beetje reismoe.
Ik heb me voorgenomen om in de rest van mijn leven nooit, never ever, niemals, nunca, maar dan ook nóóit meer op een caravanbankplank te gaan slapen of op een camping te gaan staan. Zo..........dat is eruit.

We hebben ondertussen onze route aangepast. Het plan was nl. Om van Perth langs de kust naar beneden naar de zuidkust te reizen en dan bij Albany via het binnenland en de Goldfields weer terug naar Perth. Helaas waren de weersvooruitzichten voor dat gebied nogal slecht, veel wind, koel en regen. Aangezien we genoeg slecht weer hebben gehad wordt vanaf nu de reis bepaald door de zon. We besluiten weer langs de kust omhoog te gaan en nu ten noorden van Perth.
In Cottesloe, een voorstad van Perth, was een kunst festival op het strand. Dat wilde ik graag zien. Was geweldig mooi.
Op dit moment zijn wij bij de Pinnacles Desert (foto) en hier is het zo'n graadje of 40. De Indische Oceaan heeft hier het blauwste water dat ik ooit gezien heb, waarschijnlijk door het contrast met de spierwitte zandduinen.
We staan hier op een camping in Cervantes ( ja, ja, op die manier kopen wij elke dag een stukje land), een onooglijk klein dorpje. Het "winkelcentrum" in dit soort afgelegen dorpjes vind ik hilarisch. De general store is bijna alles ineen: supermarkt, postkantoor, vvv, hardware, liquore shop en cafe ineen.

Wat ik ook een geweldig fenomeen vind zijn de picknickplaatsen met gratis BBQ's. Je vindt ze werkelijk overal en iedereen houdt het netjes. In Nederland zou het niet kunnen omdat het vernield zou worden.
En wat ik hier nog meer geweldig vind zijn de public toilets. Ook deze vindt je overal, van de kleinste gehuchtjes tot de grote steden, en zelfs op afgelegen picknickplaatsen in het bos. Soms is het een wcpot boven een gat in de grond. Meestal keurig schoon, soms een beetje rommelig maar nooit smerig. We waren een keer op weg 60km het bos in en daar stond ook zo'n plee in het bos. Ik heb met verbazing zitten kijken naar hoe netjes het er uit zag. Er stonden zelfs 3 nieuwe toiletrollen. Nou ja...... Die zouden in Nederland zéker gejat worden. Even later ging Ab ook even het hokje in en wat denk je...........? Komttie met een pleerol onder zijn arm naar buiten :-)). Foto = bewijs.

Vanmorgen kwam onze " buurman" aan de voordeur met een bundel vis in zijn handen. Zelf gevangen. "Like it? Just cut the head off and fry 'm". Nou verser kan niet.

• 12 Maart 2012 - 20:32

Gerdien Vijverberg:

Het is leuk om te lezen dat je ook iets plant en er dan toch weer verandering erin brengt (zonder meningsverschil?) Ik kan mij voorstellen dat je verzadigd raakt. Nu hebben wij in Nederland allemaal de voorjaars kriebels! De zon die schijnt al krachtig.
    Groeten Gerdien.
    p.s. Lida en ik gaan weer een stuk Pieterpad lopen a.s. woensdag.