Onze 1e week - Reisverslag uit Atenas, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu Onze 1e week - Reisverslag uit Atenas, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

Onze 1e week

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Mary

08 Januari 2011 | Costa Rica, Atenas

Hola, Buenos dias
We hebben een prima vlucht gehad maar 14 uur vliegen is wel vermoeiend.
We werden bij aankomst ontvangen door onze huis verhuurster. Alleen de autoverhuurder kwam niet opdagen. Toen wij eindelijk iemand op een mobiele telefoon bereikt hadden was de mededeling dat hun kantooruren van 9-5 zijn. Daar sta je dan om 17.30 uur.
Ons huis staat net buiten Atenas in de groene heuvels, Rocca Verde. ‘s-Nachts horen wij een concert van huilende coyotes in de heuvels. De zon gaat hier om 18.00 uur onder en even daarvoor zwelt het geluid van de cicades aan. Het is hier overdag heerlijk warm en ’s-Nachts koel. We zijn de koude winter in Holland gelijk vergeten en hebben het idee dat het juli is. Het is wel vreemd om hier dan nog allerlei, soms uitbundige, plastic kerstversiering te zien.
De eerste dagen waren taai. We moesten acclimatiseren. Nachtenlang slecht geslapen omdat ik nog op de Nederlandse tijd wakker word, maar dan is het hier 2 uur. Vervolgens konden we niet zomaar internet op onze computer krijgen. Daarna heeft KPN mijn account nog ff geblokkeerd en woensdag bleken onze pinpassen nergens meer te werken (geen paniek. GEEN PANIEK). We hebben alle banken in Atenas geprobeerd: geen resultaat. Daarna zijn we naar Alajuela gereden en hebben daar in het centrum diverse Cajero automaticos proberen te plunderen. Nada, noppes, niente. Gelukkig hebben we wel met de creditcard wat eruit gevist. Raar, want afgelopen zomer hadden we totaal geen probleem.
Maar gelukkig, want wat bleek: er was een computer storing bij de banken. Het lag niet aan onze passen (hopen we).
Gisteren zijn we begonnen met onze eerste Spaanse lessen. We gaan gelijk voor 4 uur per week! Maar dankzij onze Spaanse lessen in Nederland kunnen we ons met boodschappen doen al heel goed redden.
Wat boodschappen betreft: we kunnen zowel met Dollars betalen als met de lokale munt de Colones. 1000 colones = € 1,50. Wij halen hier gerust voor 22.000 aan boodschappen. We hebben tonnen in onze portemonnee. En zelfs de bedragen kunnen we al aardig in het Spaans zeggen, zoals
17.345 :)
Hasta luego Ab en Mary

• 09 Januari 2011 - 18:26

Peter En Kitty:

We kunnen helemaal meeleven met dat gevoel in een warm klimaat, wij gaan helaas morgen nacht terug naar de kou, maar we hebben het prima gehad en met de kleine meid gaat ook alles goed. Nu nog even de winter doorbijten maar eens zal het lente worden. Jullie heel veel plezier