de eerste week - Reisverslag uit Higuito, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Higuito, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

de eerste week

Blijf op de hoogte en volg Mary

18 Januari 2013 | Costa Rica, Higuito

Hier geen sneeuw en ijs, maar lekker warm in het paradijs
We hebben een prima vlucht gehad, wel wat lang doordat we 6 uur in Madrid moesten wachten, maar alles verliep verder vlot. iberia hield er gelukkig niet halverwege mee op en kwam ook niet zonder kerosine te zitten :-)
De eerste nacht verbleven we in een hotel in de buurt van het vliegveld. Een HollandGroup hotel, waar, hoe is het mogelijk, allemaal Nederlanders zaten. Het was gelukkig maar voor 1 nacht want daar hadden we geen zin in. Het viel ineens op dat Nederlanders wel erg betweterig en zeurderig kunnen zijn. Dus wegwezen. Verder was alles keurig geregeld. De volgende ochtend stond de auto klaar en we konden doorreizen naar ons " huis" in San Mateo, Orotina.
Dit ligt aan de voet van de Centrale Hoogvlakte richting Pacifische Kust. Omdat het bijna op zeeniveau ligt is het hier dus hééééééét .
We hebben een heel comfortabel nieuw gebouwd huisje op het erf van een Canadees/Costaricaans echtpaar. We mogen gebruik maken van hun zwembad en er ligt een grote tropische tuin omheen waar hun 5 honden wonen.
De honden, allemaal opgelapte afdankertjes komen ons elke morgen enthousiast begroeten. 'S-nachts horen we de coyotes in dit gebied "huilen" en hier doen de honden dan ook aan mee. Een heel concert. Elke morgen bij zonsopgang horen we in de verte de brulapen brullen.
De eerst week hebben we rustig aan gedaan, we hadden best last van een jetlag en moesten nog even acclimatiseren. Hierna gaan we de omgeving verkennen.
Zoveel goeie herinneringen komen weer boven. Het is echt een geweldig land en een geweldig klimaat.
Boodschappen doen vind ik hier erg leuk. Het is altijd weer een verrassing wat het assortiment van een winkel is. De groente- en fruitmarkt is mijn favoriet. Zóveel mooi tropisch fruit, direct van de teler. In deze omgeving spreken de mensen vaker Engels dan waar wij 2 jaar geleden waren. De verkopers spreken ons nu in het engels aan, terwijl ik graag spaans wil spreken. hilarisch! Hij praat gebroken engels en ik zeg wat terug in steenkolen spaans. Maar zodra ze merken dat je wat spaans spreekt gaan zij toch over op hun moedertaal.

• 19 Januari 2013 - 14:34

Bob:

Ziet er mooi uit moeders, geniet maar lekker van het weer. Doen wij dat ook met kou. Ben ook wel benieuwd naar waar jullie zitten, stuur maar een paar foto's op. :D