laatste week in San Mateo - Reisverslag uit Higuito, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu laatste week in San Mateo - Reisverslag uit Higuito, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

laatste week in San Mateo

Blijf op de hoogte en volg Mary

07 Februari 2013 | Costa Rica, Higuito

Zondag vertrekken wij naar ons 2e onderkomen voor nog 1 maand. We gaan naar Lake Arenal, bij de vulkaan Arenal. Ben benieuwd hoe het ons daar bevalt. Hier hebben wij het uitstekend naar ons zin gehad, leuke mensen, fijn huis met een heerlijk zwembad. Door de centrale ligging hebben we veel uitstapjes gemaakt in het zuiden van Costa Rica. Ik zal deze plek nog gaan missen.
Afgelopen zondag zijn we voor 2 dagen naar het schiereiland van Nicoya, het plaatsje Sámara geweest. Hier hebben ze het mooiste strand van CR, maar het is er zo ongelooflijk heet! Ik heb nog steeds het gevoel dat ik gestoofd ben. Hier in Sámara heb ik dan weer wel het masker gevonden waar ik 2 jaar geleden al naar op zoek was. Maskers kun je overal wel kopen maar meestal zij het van die super toeristisch dingen. Deze vond ik bijzonder origineel.
Toen wij in de buurt van Sámara onder de palmen op het strand zaten, kwam er een familie naast ons zitten. Pa ging met een stok kokosnoten uit de boom pulken, sloeg er daarna met een machete een gat in en dan heb je een lekker kokosdrankje. Wij kregen ook 2 kokosnoten aangeboden. We ontmoeten hier zoveel aardige mensen. Iedereen is even vriendelijk en goedlachs.
Een paar weken geleden hebben we ( ik bedoel ik, want zelfs dáár slaapt Ab doorheen)'s-nachts een aardbeving gevoeld. Kort maar hevig, niets bijzonders voor hier.

Ik ben door onze gastvrouw een beetje wegwijs gemaakt in de costaricaanse keuken. Zij hebben ons een paar keer uitgenodigd voor de lunch. Ik heb nu een paar heerlijke recepten, die ik thuis voor jullie wel een keer zal koken.
Voor de lunch gaan we vaak naar een of ander klein restaurantje, waar je voor €3,- al een lekkere rijstmaaltijd krijgt. Daar kun je zelf niet voor koken.

Vorige week was hier een plaatselijk buurtfeest ( ik geloof als aanloop naar carnaval).
Echt leuk. We noemden het de plaatselijke zwarte cross. Er was een kermis voor kleine kinderen, veel eettentjes heel veel muziek en een stieren rodeo . Die vonden wij hilarisch, want zodra de stier de cowboy eraf gekeild had, ging hij rustig staan grazen. Hij kende het kunstje wel en maakte zich niet druk. Dan liepen er nog een paar jongens met een rode lap omheen te springen, maar daar liet hij zich niet door van de wijs brengen.

Hasta luego

• 07 Februari 2013 - 23:01

Gerdien Vijverberg:

Hallo avonturiers.
    Leuk te lezen dat jullie daar goed aarden.
    Ben benieuwd of jullie de vulkaan in werking zullen zien.
    Wij hebben een fijne tijd met het schaatsen gehad! Wat is nederland dan mooi!
    Ik ben onder tussen ggeslaagd voor mijn opleiding psycho geriatrie. Nu weer tijd voor andere leuke dingen.
    Groeten van michel en GERDIEN.