excursiones - Reisverslag uit Higuito, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu excursiones - Reisverslag uit Higuito, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

excursiones

Blijf op de hoogte en volg Mary

23 Januari 2013 | Costa Rica, Higuito

Excursiones
Zo, voor de liefhebbers heb ik er even een zwik foto's opgezet.
We zijn helemaal gewend aan de temperatuur nu. Overdag is het zo'n 34° en 's- nachts heerlijk koel. We slapen alleen onder een laken.
Het is zo'n prachtig land met zo'n diversiteit aan landschappen en wildlife. Als we bij Punta Leona op het strand zitten, zitten de papegaaien boven ons in de amandelboom. Op weg naar het strand komen we rijen met fruitkramen tegen. We gaan ons hier helemaal te buiten aan tropisch fruit en smoothies daarvan. In Tarcoles komen we dan eerst over een brug waaronder los crocodillos liggen te wachten totdat er een toerist van de brug kukelt en verderop in dat plaatsje zijn we bij een visafslag geweest.
Zondag hebben we een rit door de bergen rondom San Jose gemaakt. Hoe hoger we kwamen , hoe kouder en soms mistiger het werd, maar ook met prachtige vergezichten. We hebben alle plaatsjes die op ons pad kwamen bekeken en elk dorp en elke stad heeft een centraal gemeentepark naast een prachtige kerk (op die manier zijn we dus toch naar de kerk geweest op zondag (^_^). Op verschillende plekken stond zelfs nog een levensgrote kerststal in het park.
De parken zijn een rustpunt, een ontmoetingsplaats in de stadjes. In Zarcero had de Gemeente tuinman een prachtig park bij elkaar geknipt.
We hebben een butterfly farm bezocht, waar ze de vlinders kweken om de poppen te verkopen aan dierentuinen over de hele wereld.
dat was het weer even voor nu

• 24 Januari 2013 - 21:02

Jeroen: