Vulkaan Arenal - Reisverslag uit Higuito, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu Vulkaan Arenal - Reisverslag uit Higuito, Costa Rica van Mary Vermeer - WaarBenJij.nu

Vulkaan Arenal

Blijf op de hoogte en volg Mary

26 Februari 2013 | Costa Rica, Higuito

Vulkaan Arenal
We zitten nu ruim 2 weken bij het Laguna de Arenal, een kunstmatig meer aan de voet van de vulkaan. Het is altijd even wennen na een verhuizing: ander huis, andere mensen, maar ook een ander klimaat. Costa Rica heeft zo'n 11 microklimaatjes. Wij zitten nu op 550 m hoogte in het middengebergte van CR en daar komen ook veel nevelwouden voor. Hier bij "ons meer"is het best wel wisselvallig weer, erg winderig en veel bewolking die alleen in dit dal bij het meer blijft hangen. zodra we het dal uit zijn is het weer lekker warm en zonnig.Vorige week maandag regende het de hele nacht en dag en ja....... Daar houden wij niet van. Wij waren van plan deze dag naar het nevelwoud van Monteverde te gaan met zijn beroemde hangende bruggen tussen de boomtoppen, maar aangezien het daar ook met bakken uit de hemel kwam, hebben we dat even uitgesteld. Het voordeel is dat het richting de Pacific kust gegarandeerd zonnig is, dus gingen we een dagje naar het strand.
Verder rijden we vaak in de omgeving rond op zoek naar bezienswaardigheden.
De vulkaan is vanuit La Fortuna gezien werkelijk indrukwekkend.Het is een nog actieve vulkaan, af en toe braakt hij wat stoom uit en kun je brokken steen naar beneden horen rollen
Gisteren hebben we gezwommen bij een prachtige waterval LLanos de Cortes

• 27 Februari 2013 - 11:52

Hijo Nummero Dos:

Nou bekijk het zo.. hier is het koud en is er regen/sneeuw/hagel. Dus mogen jullie niet klagen! Maar hele mooie foto's, ben benieuwd naar de rest als jullie weer thuis zijn.

• 28 Februari 2013 - 18:31

Gera Henken:

Wat een fantastische reis maken jullie! Je zult wel veel inspiratie opdoen om thuis weer uit te voeren. We wensen jullie nog prettige laatste weken. Groetjes, Gera en Evert

• 09 Maart 2013 - 16:05

Gerdien Vijverberg:

Hallo Costarikanen,
    Met jullie avonturen komt onze rondreis weer helder voor onze ogen. Wij hebben toen geluk gehad met het zien van de vulkaan uitbarsting en de lava stroom daarbij. Als je weer in Nederland terug bent maken we weer een afspraak om naar Bergschenhoek te komen. Dan kan je de verhalen live vertellen.
    Groeten van Michel en Gerdien.